Sunday 28 April 2013

TAPPERS CAFE

Minggu lepas aku dan kawan2 ofis telah cuba satu lagi kedai makan baru...

Tappers Cafe terletak di Shaftsbury Square, Cyberjaya... Selain daripada kat Cyberjaya cawangan dia ada gak kat PJ, KL, Setia Alam, Bangsar, Setia Walk Puchong dan Setapak... Boleh tahan banyak gak cawangan dia...

Aku yang suggestkan untuk try makan kat kedai ni sebab tertarik ngan deko kedai nih... Dari hari tu lagi dok usha tapi hari tu cam ramai orang.... Kedai ni sangat cantik sebab sumenya berwarna putih... One of my favourite color...

Makanan kat sini kebanyakkannya western food.. Makanan melayu cam nasi lemak, ayam gulai, ayam masak merah pun ada jugak... Hari tu kitorang gi lunch hour... Yang bestnya sebab untuk lunch hour dia dah siapkan set menu untuk lunch saja... Order makanan, air dah include sekali... Tapi air ada 4 jenis je yang leh pilih... Lemon tea, honey lemon, lime juice dan goo leng ping.... Haaa.. korang mesti nak tau goo leng ping tu air apa kan... Nama je cam tak pernah dengar tapi sebenarnya tu air sirap bandung je... Mungkin saja nak letak nama gempak2 kot...

Hari tu aku dan 2 kawan yang lain order spaghetti carbonara... Sorang lagi kawan order chicken teriyaki rice... Air lak aku order goo leng ping... Spaghetti carbonara yang kitorang order biasa2 saja... Boleh la makan.. Nak kata sedap sangat tu tak la... Goo leng ping tu sedap... Sesuai le ngan nama... Air2 lain pun sedap gak mengikut kata kawan aku yang minum lemon tea dan honey lemon... Lime juice takde yang minum so tak tau sedap ke tak... Tapi chicken teriyaki rice tu memang sedap... Aku try yang kawan aku punya... Lain kali boleh la order nih...

Banyak lagi menu lain... Mungkin kitorang dah tersalah pilih menu yang biasa2 saja... Dah la tiga2 pesan menu sama... Rasa cam nak datang lagi sebab nak try menu yang lain plak.. Ada banyak lagi...

Paling best sebab harga dia bagi aku sangat berpatutan... 4 orang makan baru RM50++.... Murah kan.... Boleh la soh sapa2 belanja lak pasni... Hehehehe....

Service pun bagus... Mesra dan cepat... Kat pintu lagi dah ada orang sambut ngan senyuman ceria gitu...

Kedai ni jalan2 cari makan pernah datang sebab nampak ada tergantung kat depan kedai... Tapi tak tau la plak yang zaman bila nya jalan2 cari makan....

Nak tau lebih lagi pasal Tappers Cafe nih... Klik je kat sini...



cantik kan...?
chicken teriyaki rice

spaghetti carbonara


** Kerap lunch kat luar sebab dah tak lalu nak makan makanan kat cafe yang sama setiap hari...

No comments:

Post a Comment